Dalane SK

Treningsplan 2018

Treningsplan 2018

Treningsplan dsk 2018
 
Man.30.4 Rundt ivesdal 
Man 7.05 Fungsjonærritt dalane rundt
Man 14.05 Til toppen av Gyadalen retur
Man 21.05 Vigrestad/Varhaug retur
Man 28.05 Vikeså kløgetvedt over  ege egersund
Man 4.06 Rundt ivesdal
Man 11.06 Til toppen av Jøssingford retur
Man18.06 Vigrestad/Varhaug retur
Man 25.06 Toppen av Gyadalen retur
Man 2.07 Vigrestad /Varhaug retur
Man 9.07 Rundt ivestdal
Man 16.07 Rundt hetlansdheia
Man23.07 Toppen av jøssingfjort retur
Man30.07 Rundt hetlandsheia
Man 6.08 Rundt ivesdal 
Man13.08  Vigrestad/Varhaug retur
Man20.08 Rundt hetlandsheia
Man27.08  Haua rundt stranda retur
Man3.09 Til toppen av Gyadalen retur
Man 10.09 Vikeså kløgetvedt ege egersund
Man 17.09  Rundt ivesdal 
Man24.09 Vigrestad retur.
Mandagstreninger er ment til å vare i 2 til 2,5 timer , ruter kan variere etter værmelding,om rute forandres bør dette legges ut slik at en hvet om dette i god tid før trening.
Intensivitet på denne treninga er roolig.
 
Onsdagstrninger  INTERVALL
 
Her kjøres rolig fram til stedet der intervall skal finne sted, dette er veldig viktigt slik at ALLE har bein til å fullføre intervalla.
BRUK BEINA TIL INTERVALL så kan turen heim bli roooolig for alle.
Onsdager med oddetalsuker brukes til flattempo 
Sted Tengesdal 4X15 min intensivitet 82-88% av max puls lagtempo eller jaktstart en og en.
Onsdager med partalsuker bakkedrag 5x6stk 
Anbefalt drag 1-3-5 Terskel ca87% puls
 Drag 2-4-6 Alt du orker , men klare å fullføre alle drage ca92% puls
Sted Vekselvis bakken ved Hompen og bakken opp til hetlandsheia, annen hver gang første gang blir bakken opp til hetlandheia.
NB Onsdag 9.05 Blir en rolig trilletur til Vigresdad pga Dalane rundt 10.05
 
LØRDAGSTRENINGER
Her har klubben breddetur på Offroad som går fra klubbhuset kl 14.00
Ca 2 timer, la dette bli en fin opplevelse for folk som møter på breddetur.
Videre har folk tatt insjativ til å legge ut på facebok om turer som går stort sett fra FARDAL BIL,
Her er bare å hive seg med eller ta insjativ for å legge opp turer,men først til mølla er ett greit prinsipp slik at det ikke blir for mye diskusjoner når en skal ut varihet på disse turer kan godt være 4 til 6 timer alt etter vær og vind.
Ett lite hint kan være at på disse turene kan en etter fek. 1 time kjøre en kjøre intervaller eller fartslek da dette er den perfekte dagen for innterval i forhold til Onsdagen intervaller for dei som ønsker å kjøre 2 intervalløkter i uka.
RITT kjør ritt så mange dere kan dette er den beste formen for intervalltrening for å bedre kapasitet å dermed yte mer.
Lykke til med sesongen å håperr alle får en fin sommer og høst.
NB TAKK FOR GOD OPPMØTE SÅ LANGT PÅ TRENINGE JO FLER JO BEDRE.
 

DALANE SYKLEKLUBB

Postadresse: Postboks 8, 4379 EGERSUND

Epost: post@dalanesk.no

www.dalanesk.no

 

©2018 Spoortz AS (tidligere 123klubb) leverer totalverktøy for effektiv klubbdrift